FAQ

Pytania ogólne i organizacyjne:


1.W jakich godzinach szkoła prowadzi zajęcia?

2. Czy szkoła organizuje lekcje dla osób prywatnych?

3.Czy szkoła organizuje lekcje indywidualne i gdzie te zajęcia się odbywają?

4.Czy w szkole uczą native speakers?

5.Ile jest poziomów nauczania szkoła oferuje?

6.Czy podręczniki są wliczone w cenę kursu?

7.Czy szkoła kładzie nacisk na gramatykę czy na mówienie?

8.Czy studenci uczący się w Państwa szkole mają wpływ na kształt zajęć?

9.Czy szkoła uczy innych języków niż angielski?

10.Ile czasu trzeba się uczyć, żeby móc zdać egzamin FCE?

11.Czy studenci UNITED TEACHERS mają dostęp do czasopism i książek w języku angielskim i innych językach obcych?

12.Co należy zrobić, aby zapisać się do Państwa szkoły?

13.Czy szkoła organizuje zajęcia letnie, obozy?

14.Czy szkoła organizuje wyjazdy zagraniczne? Do jakich krajów? Ile to kosztuje?

Pytania do metodyka:

1.W TYM ROKU KOŃCZĘ KOLEGIUM NAUCZYCIELSKIE. JAKIE KRYTERIA MUSZĘ SPEŁNIAĆ, ABY MIEĆ SZANSĘ NA ZATRUDNIENIE W PAŃSTWA SZKOLE?

2.ZAWSZE MIAŁAM KŁOPOTY Z MÓWIENIEM W JĘZYKU OBCYM. DODATKOWO MOJA NAUKA, NIESTETY BYŁA BARDZO NIESYSTEMATYCZNA. CHCĘ SPRÓBOWAĆ PODJĄĆ PRACĘ W UK. CO MOGĘ ZROBIĆ, ABY JAK NAJSKUTECZNIEJ NAUCZYĆ SIĘ KOMUNIKOWAĆ PO ANGIELSKU?

3.NA RYNKU JEST MNÓSTWO KURSÓW JĘZYKOWYCH NA CD. PODOBNIE Z PODRĘCZNIKAMI - SAMOUCZKAMI. CO PANI METODYK SĄDZI O TAKIEJ FORMIE NAUKI?

4.ZASTANAWIAM SIĘ NAD KURSEM JĘZYKOWYM. Z DRUGIEJ STRONY MOŻE LEPSZE BYŁYBY KOREPETYCJE.

5.CO ROBI SIĘ NA ZAJĘCIACH KONWERSACYJNYCH?

6.CZY, ABY POPRAWNIE MÓWIĆ, TRZEBA ZNAĆ GRAMATYKĘ?

7.UCZĘ SIĘ JĘZYKA OBCEGO CAŁE ŻYCIE I MAM WRAŻENIE, ŻE DALEJ NIC NIE POTRAFIĘ.

8.CO MAM ZROBIĆ, JEŚLI SPĘDZIŁEM W OBCYM KRAJU ROK I UMIEM POSŁUGIWAĆ SIĘ JĘZYKIEM W STOPNIU KOMUNIKATYWNYM, ALE WIEM, ŻE POPEŁNIAM BŁĘDY?

9.JAK UCZYĆ SIĘ SŁOWNICTWA?

10.JAK WAŻNA JEST DYSCYPLINA PRACY W UCZENIU SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH?

11.CZY ZADAWANIE PRAC DOMOWYCH JEST KONIECZNE W PROCESIE NAUCZANIA?

12.CZY W UNITED TEACHERS UŻYWA SIĘ JĘZYKA POLSKIEGO NA ZAJĘCIACH?

13.CO BARDZIEJ MI SIĘ PRZYDA CAE CZY LCCI?

14.CO LEPIEJ ZDAWAĆ FCE CZY CAE?

15.Z JAKICH MATERIAŁÓW KORZYSTA SIĘ NA KONWERSACJACH?


1. W jakich godzinach szkoła prowadzi zajęcia?

UNITED TEACHERS prowadzi kursy w godzinach 7.00-22.00 i odbywają się one w siedzibie klienta, w mieszkaniu słuchacza lub w mieszkaniu lektora, zgodnie z wolą Klienta. Na  życzenie możemy zorganizować również mikro grupy „w gronie przyjaciół" o każdej dogodnej dla Państwa godzinie (czytaj w ofercie).

2. Czy szkoła organizuje lekcje dla osób prywatnych?

Tak, ale w ograniczonym zakresie, gdyż szkoła specjalizuje się w kursach In-company, czyli prowadzonych w firmach i na zlecenie firm.

3.Czy szkoła organizuje lekcje indywidualne i gdzie te zajęcia się odbywają?

Szkoła oferuje możliwość nauki w trybie indywidualnym. Zajęcia te są ściśle dopasowane do potrzeb klienta. Godziny zajęć, intensywność ich odbywania odpowiadają Państwa wymaganiom.
Zajęcia indywidualne odbywają się:

- w domu klienta
- w biurze klienta.

4.Czy w szkole uczą Native Speakers?

W naszej szkole uczą zarówno Polacy, jak i native speakers. Uczą u nas lektorzy pochodzący z Wielkiej Brytanii, USA, Kanady, Niemiec, Francji, Włoch, Australii, Nowej Zelandii. Lektorzy anglojęzyczni najczęściej prowadzą zajęcia na wyższych poziomach zaawansowania, na kursach egzaminacyjnych i konwersacyjnych. Mają oni sprawdzone przez dyrekcję kwalifikacje do nauczania języka. Są to świadectwa ukończenia kursów metodycznych takich jak: CELTA, TOEFL, TESOL, DELTA albo dyplom ukończenia jednego z zagranicznych kolegiów językowych. Dopiero jednak doświadczenie w nauczaniu, ciekawa i miła osobowość oraz przebrnięcie przez szczegółową procedurę kwalifikacyjną pozwala kandydatowi znaleźć się w kadrze dydaktycznej UNITED TEACHERS. Ponadto nasi lektorzy oprócz doświadczenia i kwalifikacji posiadają dyplomy ukończenia innych kierunków takich jak dziennikarstwo, psychologia, socjologia, teatrologia, literatura angielska i dyplomacja, ekonomia, prawo, handel zagraniczny, co w znacznym stopniu podnosi atrakcyjność prowadzonych przez nich zajęć.

5.Ile jest poziomów nauczania?

Mamy dziewięć poziomów nieegzaminacyjnych, począwszy od poziomu A0 (przeznaczonego dla osób, które nigdy nie uczyły się danego języka obcego, najczęściej angielskiego, jak pokazuje praktyka) do poziomu Upper Intermediate (który poprzedza poziom FCE). Następnie można rozpocząć przygotowanie do pierwszego z trzech uznawanych certyfikatów - FCE (First Certificate in English) lub BEC Ventage (Business English Certificate Vantage). Kursy na tym poziomie trwają minimum dwa semestry. Dalsze etapy to przygotowanie do egzaminu CAE (Certificate in Advanced in English) lub BEC Higher (Business English Certificate Higher). Ostatni egzamin to CPE (Certificate of Proficiency in English), odpowiadający poziomowi C2.

6.Czy podręczniki są wliczone w cenę kursu?

W cenę kursu nie są wliczone podręczniki, ale można je u nas kupić lub wypożyczyć, natomiast pozostałe materiały udostępniamy bezpłatnie: mamy czytelnię książek, czasopism anglojęzycznych, można również korzystać z kaset audio, CD-romów do nauki języka angielskiego, internetu. Ponadto nasza szkoła proponuje swoim studentom specjalne zniżki, system ratalny oraz cenne nagrody dla najlepszych słuchaczy w tym stypendia zagraniczne w szkołach językowych w Wielkiej Brytanii. Dla wszystkich naszych słuchaczy organizujemy imprezy integracyjne, wspólne wyjścia do kina i pubu sprzyjające nawiązywaniu nowych znajomości.

7.Czy szkoła kładzie nacisk na mówienie czy na gramatykę?

Zajęcia są nastawione na konwersację, dlatego kładziemy nacisk na mówienie. Oczywiście nie zaniedbujemy strony gramatycznej, pisania i czytania. Ważne są wszystkie te umiejętności, więc kiedy nauczamy struktur gramatycznych, studenci od razu muszą je wykorzystać w mówieniu - podczas gier i zabaw językowych. W ten sposób nie tylko poznają gramatykę i uczą się mówić, ale też utrwalają przerabiany materiał.


8.Czy uczniowie mają wpływ na przebieg i zawartość kursu?

Przeprowadzamy ankiety popularności zajęć i analizujemy ich wyniki. Na początku kursu prosimy Państwa o wypełnienie ankiety dotyczącej oczekiwań słuchaczy. Lektor analizuje wyniki i planuje kurs uwzględniając indywidualny charakter każdej grupy.
Ankiety wypełniane w trakcie semestru są dla nas cennym źródłem informacji, niezbędnym do zapewnienia uczniom maksymalnie efektywnych i interesujących zajęć.
Jeśli lektor nie ma dobrych wyników, to jest to dla nas sygnał ostrzegawczy. Nauczyciel jest umawiany na konsultacje z metodykiem i jeśli nie ma poprawy, rezygnujemy ze współpracy.



9.Czy w szkoła uczy innych języków niż angielski?

Szkoła oferuje zajęcia nie tylko z języka angielskiego. W ramach zajęć indywidualnych lub na zlecenie firm prowadzimy zajęcia z języka niemieckiego, francuskiego, rosyjskiego, polskiego dla obcokrajowców oraz z innych języków w zależności od Państwa potrzeb.

10.Ile czasu trzeba się uczyć, aby móc zdać egzamin FCE?

Czas potrzebny na przygotowanie się do egzaminu FCE zależy od aktualnego poziomu, na jakim jest dany student. Osoby, które nigdy nie miały kontaktu z językiem angielskim i dopiero zaczynają naukę przechodzą przez dziewięć poziomów nieegzaminacyjnych, następnie zaczynają dwusemestralne przygotowania do egzaminu FCE. Osobom, które nie mogą poświęcić wystarczającej ilości czasu na przygotowanie się do egzaminu szkoła proponuje trzeci lub trzeci i czwarty semestr na poziomie FCE. Z kolei osoby, którym zależy na przyśpieszeniu tempa nauki zapraszamy na kursy wakacyjne lub kursy intensywne. Szkoła pośredniczy również we wszystkich formalnościach związanych ze zdawaniem egzaminów FCE, CAE, CPE, BEC. Nie muszą się Państwo martwić terminami i dokumentami. Szkoła pomaga w załatwieniu wszystkich formalności, dzięki czemu idąc na zajęcia otrzymują Państwo w sekretariacie szkoły pełny pakiet informacji i dokumentów.


11.Czy uczniowie mają dostęp do czasopism w językach obcych?

Posiadamy bardzo dobrze zaopatrzoną czytelnię i pracownię multimedialną, która przeznaczona jest dla naszych słuchaczy. Można w niej korzystać z czasopism i książek napisanych w języku angielskim oraz CD-romów pomocnych w nauce języka. W czytelni każdy student znajdzie coś dla siebie, niezależnie od poziomu zaawansowania. Posiadamy wiele książek, które są specjalnie przystosowane do danego poziomu, tak więc nawet student na poziomie podstawowym ma możliwość poznania literatury angielskiej. Szkoła umożliwia swoim studentom korzystanie z internetu oraz z programów komputerowych przeznaczonych do nauki języka angielskiego. Nasi studenci mogą wypożyczać książki do domu.

12.Co należy zrobić, aby zapisać się na zajęcia?

Należy zgłosić się do szkoły w celu zdiagnozowania poziomu. Najpierw odbywa się część pisemna, w trakcie której student otrzymuje do wypełnienia test, następnie po sprawdzeniu testu i wstępnym ustaleniu poziomu zapraszamy na krótką rozmowę w języku angielskim z naszym metodykiem. Po ostatecznym ustaleniu poziomu proponujemy przyszłym studentom konkretne dni i godziny zajęć w naszej szkole. Po dokonaniu wyboru i zapisaniu do grupy omawiamy z naszym klientem kwestię płatności. Opłatę można uiścić na miejscu kartą płatniczą lub w ciągu 2-3 dni uregulować płatność w banku lub na poczcie. Po dostarczeniu potwierdzenia wpłaty nasz klient zostaje wpisany na listę studentów.

13.Czy szkoła organizuje zajęcia letnie lub obozy?

Szkoła organizuje intensywne kursy letnie w lipcu i sierpniu. Mogą Państwo wybrać porę dnia, odpowiednią dla Państwa, gdyż zajęcia odbywają się zarówno w godzinach rannych jak i wieczornych. Wakacyjny kurs intensywny obejmuje 48 godzin lekcyjnych, a programem odpowiada jednemu semestrowi nauki. Zajęcia odbywają się od poniedziałku do czwartku przez trzy godziny lekcyjne. Po zakończeniu tego kursu szkoła gwarantuje Państwu możliwość kontynuacji nauki na poziomie wyższym. Kolejny semestr nauki związany jest ze zniżkami przyznawanymi za kontynuację nauki w naszej szkole.


Wszystkim tym, którzy chcieliby aktywnie wykorzystać czas wakacji poza Warszawą, w otoczeniu przepięknej natury, proponujemy obozy językowe, sportowe i artystyczne w różnych lokalizacjach.

 

14.Czy szkoła organizuje wyjazdy zagraniczne?

Naszym klientom zainteresowanym nauką języka obcego za granicą proponujemy szereg kursów w znanych międzynarodowych szkołach.
Szkoły te oferują kursy dla dorosłych, młodzieży oraz dzieci. W ich bogatej ofercie znaleźć można również kursy specjalistyczne dla ludzi biznesu i pracowników wszystkich sektorów przemysłu oraz handlu. Szkoły zapewniają wygodne zakwaterowanie (u rodzin, w internatach, hotelach, w domu nauczyciela wraz z interesującym programem kulturalno-rozrywkowym, który z pewnością zadowoli nawet najbardziej wymagających Klientów.

 

 


Pytania do Metodyka:

1.W TYM ROKU KOŃCZĘ KOLEGIUM NAUCZYCIELSKIE. JAKIE KRYTERIA MUSZĘ SPEŁNIAĆ, ABY MIEĆ SZANSĘ NA ZATRUDNIENIE W PAŃSTWA SZKOLE?

Musi Pan/Pani wykazać się zarówno biegłą znajomością języka obcego, jak i przygotowaniem metodycznym do nauczania danego języka. Ponadto, aby zostać lektorem w UNITED TEACHERS, trzeba być osobą sympatyczną i energiczną. Bardzo ważnym dla nas aspektem jest komunikatywność i umiejętność przekazywania wiedzy. Podczas interview sprawdzany jest akcent, swoboda językowa i komunikacja. Metodyk będzie chciał także poznać Pani kompetencje metodyczne, inwencję i umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Kolejnym etapem, do którego przechodzi ok. 20% kandydatów jest lekcja pokazowa, podczas której lektor oceniany jest przez metodyka i grupę uczniów. Tak długi i złożony proces gwarantuje zatrudnienie naprawdę najlepszych lektorów.

 

2.ZAWSZE MIAŁAM KŁOPOTY Z MÓWIENIEM W JĘZYKU OBCYM. DODATKOWO MOJA NAUKA, NIESTETY BYŁA BARDZO NIESYSTEMATYCZNA. CHCĘ SPRÓBOWAĆ PODJĄĆ PRACĘ W UK. CO MOGĘ ZROBIĆ, ABY JAK NAJSKUTECZNIEJ NAUCZYĆ SIĘ KOMUNIKOWAĆ PO ANGIELSKU?

Wszystko zależy od stopnia zaawansowania. Być może, że wystarczy kurs konwersacyjny, które pomoże przełamać barierę w mówieniu i nauczy biegłości wypowiedzi. Jeśli natomiast zaległości wynikające z niesystematycznej nauki sięgają podstaw gramatycznych wtedy sugerowałabym podjęcie kursu ogólnego, lub połączenie kursu ogólnego z np. jednym modułem konwersacyjnym.

 

3.NA RYNKU JEST MNÓSTWO KURSÓW JĘZYKOWYCH NA CD. PODOBNIE Z PODRĘCZNIKAMI - SAMOUCZKAMI. CO PANI METODYK SĄDZI O TAKIEJ FORMIE NAUKI?

Samodzielna nauka języka obcego to kwestia systematyczności i motywacji. Tego typu kursy to bardzo dobra rzecz, jednakże nie można zapominać o pewnym wadach tej formy uczenia się. Samodzielna nauka może dać bardzo wiele, ale nie może umożliwić uczniowi konwersacji, poprawiania jego błędów ani odpowiedzieć na jego pytania i rozwiać wątpliwości. Dlatego też, jeśli ktoś zdecyduje się na tego typu kurs językowy powinien zatroszczyć się o to, aby jednak nie był to jedyny jego kontakt z językiem.

 

4.ZASTANAWIAM SIĘ NAD KURSEM JĘZYKOWYM. Z DRUGIEJ STRONY MOŻE LEPSZE BYŁYBY KOREPETYCJE.

Zarówno jedna jak i druga forma jest dobra w zależności od potrzeb ucznia. Jeśli Pan/Pani zamierza rozwijać swoje umiejętności językowe należy pamiętać o tym, że korepetycje nie dają możliwości pracy w grupie, czyli np. dyskusji. Praca w grupie bardziej motywuje do nauki. Ponadto, korepetycje zawsze charakteryzują się mniejsza systematycznością: odwołania, brak prac domowych, brak jasnego planu nauki zakończyły już niejedną współpracę. Tymczasem kurs językowy realizowany jest według ustalonego planu, lektor zadaje prace domowe a grupa motywuje do dotrzymania tempa nauki. Z drugiej strony nie można przecenić indywidualnego podejścia, jakim charakteryzują się konwersacje.

 

5.CO ROBI SIĘ NA ZAJĘCIACH KONWERSACYJNYCH?

Program nauczania na kursach konwersacyjnych dostosowany jest do odpowiedniego poziomu. Uczniowie otrzymują wcześniej do zapoznania się i przyswojenia nowe słownictwo tak, aby na kolejnych zajęciach móc ćwiczyć ich użycie w dyskusjach. Kurs konwersacyjny wymaga od uczniów nie tylko przychodzenia na zajęcia, ale i odrabiania prac domowych oraz samodzielnego powtarzania struktur gramatycznych, których użycie sprawia im trudność.

 

6.CZY, ABY POPRAWNIE MÓWIĆ, TRZEBA ZNAĆ GRAMATYKĘ?

Niestety tak. Znajomość podstawowych struktur gramatycznych umożliwia nam poprawne posługiwanie się językiem obcym. Nie jest bowiem możliwym zapamiętanie wszystkich użytecznych zwrotów i wyrażeń oraz wypowiedzi. Dlatego też musimy być w stanie sami je budować bazując właśnie na podstawowych strukturach gramatycznych.

 

7.UCZĘ SIĘ JĘZYKA OBCEGO CAŁE ŻYCIE I MAM WRAŻENIE, ŻE DALEJ NIC NIE POTRAFIĘ.

Takie komentarze są, z przykrością stwierdzam, bardzo częste. Większość z nas uczy się języków obcych od podstawówki. Tyle lat i nic. Dlaczego? Przyczyn jest wiele. Są to między innymi niesystematyczność oraz długie przerwy w uczeniu się języków obcych. Kolejnym czynnikiem warunkującym efektywność uczenia się jest sposób, w jaki wiedza jest nam przekazywana, a zatem im ciekawsze zajęcia, lepiej dobrane materiały i program nauczania oraz poziom, tym szybsza i skuteczniejsza nauka.

 

8.CO MAM ZROBIĆ, JEŚLI SPĘDZIŁEM W OBCYM KRAJU ROK I UMIEM POSŁUGIWAĆ SIĘ JĘZYKIEM W STOPNIU KOMUNIKATYWNYM, ALE WIEM, ŻE POPEŁNIAM BŁĘDY?

Najczęściej osoby powracające z zagranicy nie mają żadnych trudności z komunikacją werbalną, ale nie koniecznie radzą sobie tak samo dobrze z innymi umiejętnościami językowymi. Najczęstszym kłopotem jest brak znajomości gramatyki. Wtedy najlepiej skupić się właśnie na tym realizując kurs gramatyczny, tym samym wyrównując poziom umiejętności językowych.

 

9.JAK UCZYĆ SIĘ SŁOWNICTWA?

Jest na to wiele metod. Np. metodą skojarzeń, tzn. należy kojarzyć nowe wyrazy z tymi, które już znamy, to da nam możliwość szybkiego i łatwego zapamiętania. Inna to prowadzenie słowniczka, w którym zapisuje się wszystkie nowo poznane wyrazy.
Wspólnym mianownikiem wszystkich jest jednak powtarzanie nowo poznanych słów. Jeśli nie wiesz, która z metod byłaby najlepsza dla Ciebie, poproś o pomoc swojego lektora.

 

10.JAK WAŻNA JEST DYSCYPLINA PRACY W UCZENIU SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH?

Jest jej nieodłączną częścią. Tylko systematyczna praca i powtarzanie materiału daje rezultaty. Nie należy więc do nauki języka obcego podchodzić w stylu studenckim, czyli rozpoczynać naukę na tydzień przed testem. Przez tego typu praktyki powstają zaległości. Póki jeszcze można je zdefiniować, jest szansa na ich nadrobienie, ale po dłuższym czasie niezbędna staje się gruntowana powtórka całości materiału.

 

11.CZY ZADAWANIE PRAC DOMOWYCH JEST KONIECZNE W PROCESIE NAUCZANIA?

Tak. Dzięki pracom domowym utrwalamy nowy materiał i ćwiczymy go. Ponadto jest to nasz dodatkowy kontakt z językiem obcym poza lekcjami.

 

12.CZY W UNITED TEACHERS UŻYWA SIĘ JĘZYKA POLSKIEGO NA ZAJĘCIACH?

Jedynie na początkowych semestrach nauki i to w bardzo ograniczonym stopniu. Lektorzy w naszej szkole starają się przyzwyczajać uczniów do obcowania z językiem obcym od samego początku ich nauki, a od momentu, kiedy komunikacja możliwa jest bez użycia języka ojczystego, nie używa się go na lekcjach wcale, a zatem najpóźniej od 4/5 semestru nauki.

 

13.CO BARDZIEJ MI SIĘ PRZYDA CAE CZY LCCI?

To kwestia potrzeb. CAE jest egzaminem potwierdzającym ogólną znajomość języka angielskiego w stopniu zaawansowanym, natomiast LCCI języka biznesowego. Dlatego przed wyborem kursu należałoby się zastanowić, gdzie będzie Pani/Pan używać jęz. angielskiego i kto ewentualnie może od Państwa tego wymagać.

 

14.CO LEPIEJ ZDAWAĆ FCE CZY CAE?

Oba te egzaminy potwierdzają znajomość języka angielskiego, tylko w różnym stopniu. A zatem wiadomym jest, że im lepiej ktoś posługuje się językiem obcym tym wyższe są jego kwalifikacje. Nie można jednak zapominać, że różnica między obydwoma egzaminami jest ogromna w poziomie. Dlatego też, proponuję Państwu na początek sprawdzić swój poziom języka, a następnie zdecydować o wyborze biorąc pod uwagę czas, jaki możecie Państwo poświęcić na naukę.

 

15.Z JAKICH MATERIAŁÓW KORZYSTA SIĘ NA KONWERSACJACH?

Na kursach konwersacyjnych zasadniczo nie korzysta się z podręcznika. Program tego kursu układany jest indywidualnie dla każdej grupy. Materiały dydaktyczne to specjalnie przystosowane do lekcji konwersacyjnych ćwiczenia rozwijające i ćwiczące zdolność mówienia oraz dodatkowo, między innymi artykuły z bieżącej prasy obcojęzycznej.